Vår lista här över Lättlästa böcker riktar sig till de som precis börjat läsa, men Lättlästa böcker är lite svårare än Börja Läsa-böckerna.
LÄTTLÄST (6-9 år).
A
B
Beecher Stowe, Harriet, ”Onkel Toms stuga” ; återberättad av Maj Bylock ; illustrationer:Tor Morisse, 1995, Hcg
Berglund, Jessica, ”Kaninen som rymde”, illustrationer: Pia Johansson, 2013, Hcg
C
D
Duedah, Marie, ”Titti och den tama kråkan”, illustrationer: Lilian Brøgger, Hcf
E
Espelund, Göran & Dahlstrand, Melker, ”Amolle från Niger i Afrika”, 2005, Hcf
F
Falk, Bisse, & Runnerström Bengt Arne, ”Dunawi och naturens hämnd”, 2009, Hcg,
G
H
I
J
K
L
M
Murray Brodin, Kristina, ”Nya byxor”, illustrationer: Kiran Mani Gerhardsson, 2006, Hcf
Murray Brodin, Kristina, ”Skoldisco”,illustrationer: Kiran Mani Gerhardsson, 2006, Hcf
N
Nero, Claes, ”Gangster rapp”, illustrationer: Erica Jacobson, 2004, Hcg
O
P
Q
R
Rhis, Cecilia, ”Uppdrag: Vattenhäxan”, illustrationer: Jenny Lindqvist, 2014, Hcf
Rhis, Cecilia, ”Uppdrag: Anden i flaskan”, illustrationer: Jenny Lindqvist, 2014, Hcf
Rundberg, Johan, ”Ella och utflykten”, illustrationer: Matilda Salmén, 2009, Hcf
S
Silfverhielm, Lotta, ”Oni från Harlem i New York”, 2007, Hcf
Skåhlber, Annette, ”En ängel i min ryggsäck”, illustrationer: Katraina Dahlquist, 2013, Hcg
T
Tillbom, Sandra, ”Roliga rumpor i Ruts värld”, illustrationer: Linn Eldin, 2011, Hcf
Thor, Annika, ”Loves kanin”, illustrationer: Cecilia Torudd, 2010
U
V
Vedsö, Mette, ”Varning för tanter”, illustrationer; Maria Bramsen, 2013, hcg
Vedsö, Mette, ”Köttbullar i fickan”, illustrationer; Maria Bramsen, 2013, hcg
